Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να μεταφέρει στους φοιτητές τις βασικές αρχές μάρκετινγκ και πως οι σύγχρονες τεχνολογίες διαμορφώνουν το ψηφιακό μάρκετινγκ. Δίνεται έμφαση στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών και τη σύνταξη πλάνου μάρκετινγκ. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τις παρακάτω βασικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες:
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα διαρθρώνεται σε δώδεκα βασικές ενότητες:
1η Ενότητα: Εισαγωγή στις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ
2η Ενότητα: Προϊόντα/ Υπηρεσίες και Ψηφιακά Προϊόντα/ Υπηρεσίες – Μείγμα μάρκετινγκ και μείγμα μάρκετινγκ e-υπηρεσιών, Μελέτες περίπτωσης
3η Ενότητα: Επιχειρηματικά μοντέλα ψηφιακών προϊόντων/ υπηρεσιών, SWOT ανάλυση
4η Ενότητα: Μάρκετινγκ σχέσεων, διαδικασία μετατροπής πελατών (marketing funnel και e-marketing funnel) και διαθέσιμα εργαλεία
5η Ενότητα: Branding – Πρακτικές και μελέτες περίπτωσης
6η Ενότητα: Ψηφιακό μάρκετινγκ – Εργαλεία και στρατηγικές
7η Ενότητα: Πλάνο μάρκετινγκ – μελέτες περίπτωσης
8η Ενότητα: Πρακτικές επιλογής/ δημιουργίας προϊόντος/ υπηρεσίας και αξιολόγησης και επικύρωσης εναλλακτικών ιδεών
9η Ενότητα: Διαδικασία user experience (UX) και user interaction (UI) – Αναγνώριση πελατών (personas) και σεναρίων χρήσης (use cases), Εργαλεία δημιουργίας ταξιδιών/ ροών πελατών (user journey/ flow)
10η Ενότητα: Σύγχρονα κανάλια ψηφιακού marketing (πχ. influencer (διαδραστικού)- , μέσω κοινωνικών δικτύων (social media)- και omni-channel (όλα-τα-κανάλια)- μάρκετινγκ) – Διαχείριση και εργαλεία
11η Ενότητα: Σχεδίαση πρωτοτύπου online/ mobile εφαρμογής για ψηφιακό προϊόν/ υπηρεσία – Πρακτικές και εργαλεία
12η Ενότητα: Μετρικές αξιολόγησης προϊόντος/ υπηρεσίας, Πρακτικές βελτίωσης προϊόντος/ υπηρεσίας και διεύρυνσης αγοράς